2e dag in Wenen! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Leroy Vin - WaarBenJij.nu 2e dag in Wenen! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Leroy Vin - WaarBenJij.nu

2e dag in Wenen!

Door: Leroy van de Vin

Blijf op de hoogte en volg Leroy

27 Augustus 2015 | Oostenrijk, Wenen

Ten eerste heb ik me vanochtend moeten melden bij de ''Meldeamt'', zodat ik als inwoner geregistreerd sta. Na 4 maanden moet ik een bedrag betalen van €55,- en waarvoor? Geen idee. Tijdens het aanmelden was de dame achter de counter vooral bezig met het scherm voor zich. Op het einde bleek dan ook dat ze me helemaal niet ingeschreven had, ze had het profiel van iemand anders genomen waarvan de achternaam ongeveer hetzelfde leek. Ik kwam ineens uit Utrecht in plaats van Sittard en mijn achter werd van de Ven. Toen ik haar erop aansprak gaf ze aan dat niet goed opgelet had.... JA DAT BLEEK WEL.

Daarna gingen we echt iets superleuks doen. We gingen naar het SchocoMuseum Heindl!! Ze lieten zien hoe hun chocolade met de hand gemaakt werd en je mocht ook heel wat chocolade proeven. Tussendoor werden wat filmpjes getoond waarin je kon zien hoe de chocolade precies geproduceerd werd. Naast korte filmpjes hadden ze ook een kleine bioscoop waarin uitgebreid uitgelegd werd hoe de fabriek werkt en hoe de chocolade gemaakt werd. Foto's van het museum zijn opgenomen in het Album.

Na ons bezoek aan het museum zijn we naar het winkeltje geweest, dat gekoppeld is aan het Schocomuseum. Daar zouden we 10% korting krijgen op onze aankopen, omdat we ook het museum bezocht hebben. Daar heb ik de welbekende ''Mozart Kugeln'' gekocht. Ook heb ik voor mijn moeder een winkeltas gekocht van Sisi, er bestaat geen grotere fan van Sisi dan mijn moeder hihi^^

Tags: Heindl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leroy

Ik ben 3e jaars student aan de Hoge Hotelschool Maastricht en heb me aangemeld voor een uitwisselingsprogramma, waarbij ik gekozen heb voor Wenen.

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 1791

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Exchange in Wenen

Landen bezocht: